Kapcsolódó programok és szolgáltatások gyüjteménye¶
Plickers¶
Egy mobilos alkalmazás, mely segítségével könnyen és gyorsan lehet mérni a hallgatóság tudását feleletválasztós kérdéseket használva.
A plickers oldaláról letölthetők a kártyák (40db), melyek különbözőek, és távolról nem felismerhetők. A program úgy működik, hogy először beviszem az osztály vagy csoport névsorát, majd minden diákhoz hozzárendelek egy kártyát. A kártyákat kiosztom, majd kérdéseket teszek fel, melyekre A,B,C,D lehetséges válaszok közül kell egyet választani a következő képen: minden kártyán egy QR kódhoz hasonló négyzet található, minden oldalára felírva egy-egy betű (A,B,C,D). A kártyát úgy kell felemelni, hogy a négyzet azon oldala nézzen felfelé, mely betűjele a vélt jó megoldás. Ez után az oktató a telefonjával végigpásztázza a diákokat, majd a software beolvassa a válaszokat, és hozzárendeli a diákokhoz. Gyors, egyszerű, jól használható.
Sutori¶
A sutori egy okatás szervező prezentációs felület. Bármilyen korcsoport számára kiválóan használható.A tananyagot multimédiás formában közvetíthetjük a tanulók felé. A tanulók számára meghatározhatjuk a tanulás menetén, az elsajátítandó tanannyag feldolgozásának sorrendjét.A tanulók is készíthetnek történetet, illetve kooperatív módon is dolgozhatnak együtt páros munkában.A történetbe elhelyezhetünk szöveget, képeket, hanganyagot, videót, weboldalak linkjét. Ha regisztrálnak a tanulók, akkor kommentelésre is van lehetőségük, kérdéseket hetetnek fel a pedagógusnak. A számonkérésre is van lehetőség különböző feladattípusokkal.Sokféle eszközök fut kiválóan tableten, telefonon is, de szerkeszteni számítógépen érdemes.
Én jelenleg a digitális oktatás során ezt az eszközt használom például történelmi olvasmányok feldolgozására 4. osztályban. Az órát általában egy általam készített hangfelvétellel kezdik a gyerekek. Az előzetes ismeretek felelevenítése többféle módon szokott történi, de a legkedveltebb a gyerekek körében a digitális játékos feladatok. Az óra elei motiváció többnyire egy témával kapcsolatos videó megtekintésével, vagy az adott olvasmány meghallgatásával folytatjuk. Majd a feladatok megoldásást segítő fotók szövegek, rögzülést ellenörző tesztek következnek. Az órát általában ismét valami játékos feladat vagy vidó zárja.
GeoGebra¶
A Geogebra lényegében egy olyan program, mely egy-egy matematika probléma ábrázolására szolgál. A GeoGebrában saját projektet is készíthetünk mely 2 és 3 dimenzióban is ábrázolható, emellett algebrai műveleteket is végezhetünk a programmal, de inkább az ábrázolás a fő profil. A program letölthető számítógépre és telefonra is, viszont a telefonos verzió nem tud annyit mint a számítógépes, ennek ellenére böngészőből is működőképes a dolog, itt célszerű egy regisztrált fiókkal is rendelkezni persze ez a letöltött változatoknál sem árthat. A regisztrált fiókkal, saját projektjeinket is megoszthatjuk másokkal, diákjainkkal. A GeoGebra hasznos lehet egy-egy tanórára hiszen ha diák előtt szemléltetve van valami akkor azt könnyebben megjegyzi és talán szívesebben meg is tanulja.
A különböző egyeneseket, pontokat, stb.., felvehetjük grafikusan illetve parancssorból is, kedvezve azoknak akik az egyiket/másikat szeretik/ismerik, személy szerint a grafikusat használom, szerintem egyszerűbb a használata, viszont maguk a parancsok is viszonylag egyértelműek.