Kihagyás

White/Black Box tesztelés

Döntési tábla tesztelés

Napelemes vezérlőrendszer

Egy ház elektromos rendszerét napelemmel, szélkerékkel és tárolókapacitással bővítik. A rendszer vezérlőegységének össze kell hangolnia a forráshasználatot, energiatárolást és visszatáplálást. Ennek a logikája a következő.

Ha van nap vagy szélenergia termelés, akkor erről töltődnek az akkumulátorok. Ha ezek nem állnak rendelkezésre, de van vezérelt áram (éjszakai áramnak is nevezik, a lényege, hogy olcsóbb mint a nappali, de nem folyamatos, naponta csak 4-6 órán keresztül elérhető), akkor arról töltünk. Természetesen töltés csak az akkumulátor 100%-os töltöttségéig van.

Ha az akkumulátor fel van töltve, és van megújuló termelés, az visszatáplálásra kerül a hálózatba. A ház fogyasztását alapvetően akkumulátorról fedezzük (az akkumulátor a vezérlőrendszer szempontjából párhuzamosan tölthető és meríthető, ennek a technikai részleteit a tároló saját vezérlője intézi). Ha a tárolóban már nincs energia, akkor a ház átkapcsol hálózati üzemre, és hagyományos módon üzemel. A hagyományos hálózatról soha nem töltünk akkumulátort, és akkumulátorról nem táplálunk vissza a hálózatba.

Döntési táblák segítségével határozzuk meg a rendszer teszteseteit.

Kombinatorikus módszerek

Kiselőadások:

  • 14: Osztályozási fa és kombinatorikus módszerek.

Állapot-átmenet tesztelés

Vasúti jelzőrendszer

Adott egy vasúti fényjelző berendezés, amely egy nem elágazó kétirányú szakasz egyik bejárati irányból történő biztosításáért felel.

A jelző többféle jelzésre képes:

  • Szabad, teljes sebességgel, a következő jelzőn szabad jelzés várható
  • Szabad, teljes sebességgel, a következő jelzőn tilos jelzés várható
  • Szabad, csökkentett sebességgel, a következő jelzőn szabad jelzés várható
  • Szabad, csökkentett sebességgel, a következő jelzőn tilos jelzés várható
  • Tilos

A jelző által biztosított szakasz elején és végén egy-egy érzékelő van elhelyezve, amely a vonat szakaszra be, illetve szakaszról kilépését érzékeli (mindkét érzékelő mindkét eseményt tudja érzékelni, tehát ellenirányú vonatok be- és kilépését is lehet regisztrálni). A jelző össze van kötve a biztosított szakasz végi kijárati (vagyis a biztosított szakaszt követő szakasz bejárati) jelzővel is, így ismeri annak (bármely sebességgel az áthaladást megengedő) szabad vagy (az áthaladást megtiltó) tilos állapotát.

Azt, hogy a szabad jelzés lassú vagy teljes sebességgel történő haladást engedélyez, távolról vezérlik.

Állapotátmenet tesztelés segítségével határozzuk meg a rendszer teszteseteit.


Utolsó frissítés: 2024-02-02 15:47:15