Kiegészítés: A Math objektum¶
Ha JavaScriptben programozunk, gyakran előfordulhat, hogy matematikai függvények vagy konstansok használatára van szükségünk. Ebben nyújt nekünk segítséget a Math objektum:
Math.abs(n): visszaadja aznszám abszolútértékétMath.round(n): a hagyományos kerekítési szabályok szerint kerekíti aznszámotMath.floor(n): lefelé kerekíti aznszámotMath.ceil(n): felfelé kerekíti aznszámotMath.sqrt(n): visszaadja aznszám négyzetgyökétMath.min(a, b, ...): visszaadja aza,b, ... számok közül a legkisebbetMath.max(a, b, ...): visszaadja aza,b, ... számok közül a legnagyobbatMath.random(): visszaad egy véletlenszámot a [0, 1) intervallumbólMath.sin(n),Math.cos(n),Math.tan(n): visszaadjáknszinuszát, koszinuszát, tangensét (alapból radiánban számolnak, szükség esetén át kell váltanin-t fokba!)Math.PI: a pí értékeMath.E: az Euler-féle szám értéke- ...
Példa: 1 és 10 közötti random egész szám generálása
1 | |
Utolsó frissítés:
2023-11-03 13:38:17