Kiegészítés: A Math
objektum¶
Ha JavaScriptben programozunk, gyakran előfordulhat, hogy matematikai függvények vagy konstansok használatára van szükségünk. Ebben nyújt nekünk segítséget a Math
objektum:
Math.abs(n)
: visszaadja azn
szám abszolútértékétMath.round(n)
: a hagyományos kerekítési szabályok szerint kerekíti azn
számotMath.floor(n)
: lefelé kerekíti azn
számotMath.ceil(n)
: felfelé kerekíti azn
számotMath.sqrt(n)
: visszaadja azn
szám négyzetgyökétMath.min(a, b, ...)
: visszaadja aza
,b
, ... számok közül a legkisebbetMath.max(a, b, ...)
: visszaadja aza
,b
, ... számok közül a legnagyobbatMath.random()
: visszaad egy véletlenszámot a [0, 1) intervallumbólMath.sin(n)
,Math.cos(n)
,Math.tan(n)
: visszaadjákn
szinuszát, koszinuszát, tangensét (alapból radiánban számolnak, szükség esetén át kell váltanin
-t fokba!)Math.PI
: a pí értékeMath.E
: az Euler-féle szám értéke- ...
Példa: 1 és 10 közötti random egész szám generálása
1 |
|
Utolsó frissítés:
2023-11-03 13:38:17