4. óra

Óra áttekintése

Tervezett hossz: 85 perc

Óra vázlat

Fejlesztés előkészítése  

Időtartam Gyakorlat Elmélet Ajánlott
10 perc

Órai feladatok

Otthoni feladatok

Részfeladatokra bontás  

Időtartam Gyakorlat Elmélet Ajánlott
10 perc

Órai feladatok

  • Tagoljuk a gyakorlatvezető issue szövegét alfeladatokra. Szükség esetén egészítsük ki.
  • Hozzunk létre és említsük meg az alfeladatokat a gyakorlatvezető issue-ja számára.

Otthoni feladatok

  • Bontsuk részfeladatokra a saját issue-nkat az órai példához hasonlóan.

Fejlesztés megtervezése  

Időtartam Gyakorlat Elmélet Ajánlott
20 perc

Bár az órán az agilis módszertanokat követjük, ez nem azt jelenti, hogy tervezés nélkül kezdünk kódot írni. Az agilis módszertan során a rövid tervezési és megvalósítási szakaszok követik egymást, sokszor teljesen egybe is forrnak. 'Continuous attention to technical excellence and good design enhances agility.' /Principles behind the Agile Manifesto/

Órai feladatok

  • A gyakorlatvezető issue-ja hibás működést ír le? Reprodukáljuk a hibát.
  • Kövessük végig a fő folyamatát annak azoknak a funkcióknak melyek a gyakorlatvezető issue-jához kapcsolódnak. Használjunk töréspontokat és debugger-t.
  • Ábrázoljunk egy releváns folyamatrészletet a gyakorlatvezető issue-jához folyamat ábra vagy más UML diagram segítségével.
  • Előreláthatólag mely komponenseket kell majd módosítani a gyakorlatvezető issue-ja megoldása során?
  • Előreláthatólag mely osztályokat kell majd módosítani a gyakorlatvezető issue-ja megoldása során?
  • Ábrázoljuk a módosítandó osztályok közötti releváns kapcsolatokat a gyakorlatvezető issue-jához osztálydiagram segítségével.

Otthoni feladatok

  • Végezzük el a fenti feladatokat a saját issue-nkra is.

Helyzetjelentés a projektmunkáról  

Időtartam Gyakorlat Elmélet Ajánlott
45 perc

Minden jelenlévő hallgató röviden (1-2 percben) beszámol, hogy hogyan haladt eddig az otthoni feladatokkal és projektmunkával. Közben a gyakorlatvezető kivetíti a hallgató választott issue-ját.

Órai feladatok

  • Sikerült-e megérteni az issue-t? Miről szól egy mondatban?
  • Mely kapcsolódó issue-kat találta meg? Melyik a legfontosabb integráció?
  • Felvette-e a kapcsolatot a csapattal? Milyen volt az első megbeszélés?

Otthoni feladatok

  • Pótolni az elmaradt részeket. (Ha a beadási határidő már elmúlt akkor is célszerű pótolni, hiszen a további feladatok ezekre fognak épülni és azokat sokkal nehezebb, vagy lehetetlen lesz végrehajtani. Határidőn túl pontot nem kap a hallgató a pótlásra.)

Felkészülés a fejlesztési tervek bemutatására  

Időtartam Gyakorlat Elmélet Ajánlott
0 perc

A következő órán minden hallgató bemutatja (3-5 percben), hogy milyen módosításokat tervez végrehajtani a saját issuejával kapcsolatban. Közben a gyakorlatvezető kivetíti a hallgató választott issue-ját.

Otthoni feladatok

  • A saját issue-ja hibás működést ír le? Reprodukáljuk a hibát.
  • Kövessük végig a fő folyamatát annak azoknak a funkcióknak melyek a saját issue-jához kapcsolódnak. Használjunk töréspontokat és debugger-t.
  • Ábrázoljunk egy releváns folyamatrészletet a saját issue-jához folyamat ábra vagy más UML diagram segítségével.
  • Előreláthatólag mely komponenseket kell majd módosítani a saját issue-ja megoldása során?
  • Előreláthatólag mely osztályokat kell majd módosítani a saját issue-ja megoldása során?
  • Ábrázoljuk a módosítandó osztályok közötti releváns kapcsolatokat a saját issue-jához osztálydiagram segítségével.