4. óra
Óra áttekintése
- Fejlesztés előkészítése 10 perc
- Részfeladatokra bontás 10 perc
- Fejlesztés megtervezése 20 perc
- Helyzetjelentés a projektmunkáról 45 perc
- Felkészülés a fejlesztési tervek bemutatására 0 perc
Tervezett hossz: 85 perc
Óra vázlat
Fejlesztés előkészítése
Időtartam | Gyakorlat | Elmélet | Ajánlott |
---|---|---|---|
10 perc |
|
Órai feladatok
- Jelezzük a többiek felé hogy elkezdtük a munkát a gyakorlatvezető issue-án. Mozgassuk át az in progress fázisba.
- Ha még nem létezik, hozzuk létre egy branch-et és egy draft merge request-et a gyakorlatvezető issue-a számára. Kössük össze ezeket.
Otthoni feladatok
- Készítsük elő a saját issue-nk fejlesztését.
- Ha még nem létezik, hozzunk létre egy branch-et és egy draft merge request-et a saját issue számára. Kössük össze ezeket.
Részfeladatokra bontás
Időtartam | Gyakorlat | Elmélet | Ajánlott |
---|---|---|---|
10 perc |
|
Órai feladatok
- Tagoljuk a gyakorlatvezető issue szövegét alfeladatokra. Szükség esetén egészítsük ki.
- Hozzunk létre és említsük meg az alfeladatokat a gyakorlatvezető issue-ja számára.
Otthoni feladatok
- Bontsuk részfeladatokra a saját issue-nkat az órai példához hasonlóan.
Fejlesztés megtervezése
Időtartam | Gyakorlat | Elmélet | Ajánlott |
---|---|---|---|
20 perc |
|
Bár az órán az agilis módszertanokat követjük, ez nem azt jelenti, hogy tervezés nélkül kezdünk kódot írni. Az agilis módszertan során a rövid tervezési és megvalósítási szakaszok követik egymást, sokszor teljesen egybe is forrnak. 'Continuous attention to technical excellence and good design enhances agility.' /Principles behind the Agile Manifesto/
Órai feladatok
- A gyakorlatvezető issue-ja hibás működést ír le? Reprodukáljuk a hibát.
- Kövessük végig a fő folyamatát annak azoknak a funkcióknak melyek a gyakorlatvezető issue-jához kapcsolódnak. Használjunk töréspontokat és debugger-t.
- Ábrázoljunk egy releváns folyamatrészletet a gyakorlatvezető issue-jához folyamat ábra vagy más UML diagram segítségével.
- Előreláthatólag mely komponenseket kell majd módosítani a gyakorlatvezető issue-ja megoldása során?
- Előreláthatólag mely osztályokat kell majd módosítani a gyakorlatvezető issue-ja megoldása során?
- Ábrázoljuk a módosítandó osztályok közötti releváns kapcsolatokat a gyakorlatvezető issue-jához osztálydiagram segítségével.
Otthoni feladatok
- Végezzük el a fenti feladatokat a saját issue-nkra is.
Helyzetjelentés a projektmunkáról
Időtartam | Gyakorlat | Elmélet | Ajánlott |
---|---|---|---|
45 perc |
|
|
|
Minden jelenlévő hallgató röviden (1-2 percben) beszámol, hogy hogyan haladt eddig az otthoni feladatokkal és projektmunkával. Közben a gyakorlatvezető kivetíti a hallgató választott issue-ját.
Órai feladatok
- Sikerült-e megérteni az issue-t? Miről szól egy mondatban?
- Mely kapcsolódó issue-kat találta meg? Melyik a legfontosabb integráció?
- Felvette-e a kapcsolatot a csapattal? Milyen volt az első megbeszélés?
Otthoni feladatok
- Pótolni az elmaradt részeket. (Ha a beadási határidő már elmúlt akkor is célszerű pótolni, hiszen a további feladatok ezekre fognak épülni és azokat sokkal nehezebb, vagy lehetetlen lesz végrehajtani. Határidőn túl pontot nem kap a hallgató a pótlásra.)
Felkészülés a fejlesztési tervek bemutatására
Időtartam | Gyakorlat | Elmélet | Ajánlott |
---|---|---|---|
0 perc |
|
A következő órán minden hallgató bemutatja (3-5 percben), hogy milyen módosításokat tervez végrehajtani a saját issuejával kapcsolatban. Közben a gyakorlatvezető kivetíti a hallgató választott issue-ját.
Otthoni feladatok
- A saját issue-ja hibás működést ír le? Reprodukáljuk a hibát.
- Kövessük végig a fő folyamatát annak azoknak a funkcióknak melyek a saját issue-jához kapcsolódnak. Használjunk töréspontokat és debugger-t.
- Ábrázoljunk egy releváns folyamatrészletet a saját issue-jához folyamat ábra vagy más UML diagram segítségével.
- Előreláthatólag mely komponenseket kell majd módosítani a saját issue-ja megoldása során?
- Előreláthatólag mely osztályokat kell majd módosítani a saját issue-ja megoldása során?
- Ábrázoljuk a módosítandó osztályok közötti releváns kapcsolatokat a saját issue-jához osztálydiagram segítségével.