Programozási Ismeretek jegyzet¶
A tantárgy tematikája¶
- Objektum orientáltság:
- UML alapok (vizuális modellezés, jelölésrendszer, eszköz, modell, nézet, diagram);
- Objektumok - állapota, viselkedése, identitása, élete;
- Osztály, csomag, osztálydiagram (asszociáció, aggregáció, öröklődés);
- Objektum interfésze, implementáció elrejtése;
- Implementáció újrafelhasználása - kompozíció, aggregáció;
- Interfész újrafelhasználása - öröklődés, polimorfizmus;
- Absztrakt osztályok és metódusok.
- A Java nyelv:
- Primitív típusok;
- Osztályok - új típusok létrehozása, mezők, metódusok, csomagok;
- Generikus osztályok;
- Java fordítás és futtatás, virtuális gép, futtató környezet;
- Megjegyzések, dokumentáció, kódolási stílus;
- Programfutás vezérlés, operátorok, precedencia, vezérlési szerkezetek, tömbök;
- Inicializálás és takarítás, konstruktor, szemétgyűjtés;
- Újrafelhasználhatóság - kompozíció, aggregáció, öröklődés, implementáció elrejtése;
- Operáció kiterjesztés és felüldefiniálás, polimorfizmus, kései kötés;
- Végső adatok, metódusok és osztályok;
- Absztrakt és interfész osztályok, "többszörös öröklődés", belső osztályok;
- Hibakezelés kivételekkel.
Irodalom¶
- Bruce Eckel: Thinking in Java
- Angster Erzsébet: Objektumorientált tervezés és programozás: JAVA
- Internet
Szükséges alkalmazások¶
- Java JDK 1.8+
Az elkészült jegyzetről, hibák¶
Hibák¶
A jegyzet jelenleg erőteljesen kidolgozás alatt van, időnként bővül, néhol nyers formában látható, sok helyen hiányos. Az előadásfóliák viszont (most 2022-ben) frissek, azok amiket az előadáson prezentálok.
Készítők¶
- Gergely Tamás
- Kicsi András
Jogi nyilatkozat¶
Nevezd meg! - Ne add el! - Így add tovább! 4.0 Nemzetközi
Gyors összefoglaló a liszenszről, és a teljes változat.
Utolsó frissítés:
2023-02-02 13:08:21